Hello All,
I am looking for a birth record of my great grandfather Arcangelo Piagentini. His Death Certificate states that he was born in San Pellegrino, however I recently found a WWII Draft Registration form where he indicated that he was born in Lucca. Can someone help look to see if there is a birth record for him from Lucca?
Name: Arcangelo Nicodemos Piagentini born July 19, 1896. His father's name is Angelo Piagentini (born around 1860 and died around 1935) and his mother's name is Fidalma Lazzuri (born around 1858 and died around 1938).
Thank you in advance!
Kevin
Lucca Birth Record
Re: Lucca Birth Record
San Pellegrino is a village in the municipality of Castigione di Garfagnana, in the province of Lucca.
San Pellegrino in Alpe, comune of Castiglione di Garfagnana, Lucca, Tuscany
Do not know if you have this - includes a great photo - an immigration card for Brazil in 1957
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1932363
You may wish to write directly to the Comune of Castiglione di Garfagnana to request his birth act.
Write your letter in Italian, send along your photo ID and an email address.
Email for the town
segreteria@comune.castiglionedigarfagnana.lu.it
Unfortunately, the online records for Castiglione di Garfagnana (which holds San Pellegrino in Alpe) only cover births from 1900-1910.
https://familysearch.org/search/image/i ... %3D2043811
T.
San Pellegrino in Alpe, comune of Castiglione di Garfagnana, Lucca, Tuscany
Do not know if you have this - includes a great photo - an immigration card for Brazil in 1957
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1932363
You may wish to write directly to the Comune of Castiglione di Garfagnana to request his birth act.
Write your letter in Italian, send along your photo ID and an email address.
Email for the town
segreteria@comune.castiglionedigarfagnana.lu.it
Unfortunately, the online records for Castiglione di Garfagnana (which holds San Pellegrino in Alpe) only cover births from 1900-1910.
https://familysearch.org/search/image/i ... %3D2043811
T.
Thanks Tessa78--this makes a lot of sense now; Gaspaol helped provide a similar record request address as you did. My grandmother's family is from the town Lucca so I thought maybe there was a chance he was born in the same town and then moved to San Pellegrino
Here is what I drafted as my note to the town--I am open to any feedback and comments to help with appropriately wording this request:
Ciao,
Mi chiamo Kevin Otte e sono il nipote di Arcangelo Nicodemos Piagentini. Sto lavorando a raccogliere importanti storia familiare per aiutare a prevenire l'eredità dei miei figli e delle generazioni future che vengono. Mi chiedo se puoi aiutarti a fornirmi una copia del suo certificato di nascita. Ecco quello che so: Aracangelo Nicodemos Piagentini nato il 19 luglio 1896 a San Pellegrino in Alpe, comune di Castiglione di Garfagnana, Lucca, Toscana. È figlio di Angelo e Fidalma Lazurri.
Mi interessa anche i registri di nascita dei genitori di Arcangelo. Angelo Piagentini nasce intorno al 1860 e morì nel 1935 e Fidalma nacque intorno al 1858 e morì nel 1938.
Apprezzo qualsiasi aiuto e informazioni che puoi fornire.
Grazie molto
Kevin Otte
Thanks again for the clarification in your response post!
Kevin
Here is what I drafted as my note to the town--I am open to any feedback and comments to help with appropriately wording this request:
Ciao,
Mi chiamo Kevin Otte e sono il nipote di Arcangelo Nicodemos Piagentini. Sto lavorando a raccogliere importanti storia familiare per aiutare a prevenire l'eredità dei miei figli e delle generazioni future che vengono. Mi chiedo se puoi aiutarti a fornirmi una copia del suo certificato di nascita. Ecco quello che so: Aracangelo Nicodemos Piagentini nato il 19 luglio 1896 a San Pellegrino in Alpe, comune di Castiglione di Garfagnana, Lucca, Toscana. È figlio di Angelo e Fidalma Lazurri.
Mi interessa anche i registri di nascita dei genitori di Arcangelo. Angelo Piagentini nasce intorno al 1860 e morì nel 1935 e Fidalma nacque intorno al 1858 e morì nel 1938.
Grazie molto
Kevin Otte
Thanks again for the clarification in your response post!
Kevin
19. Piagentini Arcangelo Nicodemo QuintinoKevinO wrote: 13 Aug 2017, 16:43 Hello All,
I am looking for a birth record of my great grandfather Arcangelo Piagentini. His Death Certificate states that he was born in San Pellegrino, however I recently found a WWII Draft Registration form where he indicated that he was born in Lucca. Can someone help look to see if there is a birth record for him from Lucca?
Name: Arcangelo Nicodemos Piagentini born July 19, 1896. His father's name is Angelo Piagentini (born around 1860 and died around 1935) and his mother's name is Fidalma Lazzuri (born around 1858 and died around 1938).
Thank you in advance!
Kevin
Milleottocentonovantasei diciannove luglio
Arcangelo Nicodemo Quintino figlio di An-
gelo Piagentini di Luca fu Lorenzo e di
Fidalma Lazzuri di Francesco fu Giu-
seppe, legittimi coniugi di questa cu-
ra, nato il giorno diciannove del mese
ed anno suddetti alle ore sei antimeridiane,
è stato battezzato solennemente
dal sottoscritto secondo il rito di
Santa Madre Chiesa.
Padrini Arcangelo Fusari fu Francesco
e Rosa Piagentini di Angelo, entrambi di
Chiozza. In fede,
sacerdote Giovannoli, curato.

N. 436. Piagentini Cesare AngeloKevinO wrote: 14 Aug 2017, 04:56 Mi interessa anche i registri di nascita dei genitori di Arcangelo. Angelo Piagentini nasce intorno al 1860 e morì nel 1935 e Fidalma nacque intorno al 1858 e morì nel 1938.
Mille ottocento sessanta il giorno 15 del mese di Novembre
Cesare Angelo figlio di Luca del vivente Lorenzo fu Luca Piagentini
e della Giusta del fu Francesco Agnini, e di Carola figlia del fu Cesare Luc-
chesi, e della Palma figlia del vivente Battista Giannotti, Legittimi con-
iugati abitanti alla Zoppa sotto questa cura, nato al Tendajo in casa
paterna alle ore 20. antimeridiane circa , è stato Battezzato da me sotto-
scritto nella Chiesa di S.Bartolomeo secondo il rito di S.Chiesa il giorno,
Mese ed anno sopraindicato.
Il Compare è stato Agostino figlio del fu Cesare Lucchesi.
La Commare è stata Maria moglie di Bartolomeo Lunardi.
In fede, sacerdote Giovanni Sante Mannelli, Curato.

N. 308
Lazzuri Fidalma Maria
Mille ottocentocinquantotto il giorno 11 del mese di Gennajo
Maria Fidalma figlia di Francesco fi Giuseppe quondam Paolo Lazzuri
e della Maria figlia del fu Giuseppe Lunardi, e di Rosa figlia di Nico-
lao Bechelli , e della Fiora del fu Michelangelo Rossi, Legittimi coniu-
gati abitanti al Volpiglione nata il suddetto giorno alle ore 5. antemeridiane
circa, è stata Battezzata da me sotto scritto nella Chiesa di S.Bartolomeo se-
condo il rito di Santa Chiesa il giorno, mese ed anno sopraindicato.
Il Compare è stato Agostino Rossi, la Commare è stata Serafina di Nicolao Bechelli.
In fede, sacerdote Giovanni Sante Mannelli, Curato.